Anne@Africa.reismee.nl

de eerste dagen

Hallo allemaal,

Welkom op mijn reisblog, waar ik probeer de leukste highlights van mijn reis met jullie te delen!

Ik zal de stukjes zo kort mogelijk proberen te houden zodat het leuk blijft om te lezen, maar je toch een goeie indruk kunt krijgen van wat ik hier doeJ het uploaden van foto’s kost helaas een hele hoop MB (wat redelijk schaars is) maar mocht ik tijdens uitstapjes goede wifi hebben dan zal ik er uiteraard wat meer plaatsen.

Veel leesplezier!

Dag 1 – zaterdag 13 september

Vlucht van Amsterdam naar Johannesburg.

Prima vlucht maar wat een lange zit zeg.. gelukkig wel met leuke films en 2 heerlijke maaltijden

Aangekomen op Johannesburg was m’n koffer opeens toch doorgestuurd naar Bulawayo, dus het was maar goed dat ik m’n pyjama in m’n handbagage had gedaan. Het was nu ongeveer 10uur ’s avonds, maar nog steeds 25 graden.. Aangekomen bij de ‘City lodge’ (op het vliegveld) kreeg ik m’n kamer: 3125, wat een luxe zeg! Tussen de badkamer en het slaapgedeelte zat een soort luxeflex-luik waar je doorheen kon kijken, echt geweldig^^ Helaas kon ik van het zwembad of mijn eigen bad geen gebruik meer maken, want ik moest de volgende dag weer vroeg op. Dus na nog even wat gelezen te hebben ben ik lekker gaan slapenJ

Dag 2 – zondag 14 september

Vlucht van Johannesburg naar Bulawayo.

Opnieuw stond ik ruim 2 uur van tevoren bij de terminal, om weer door de gehele paspoort controle en security check te gaan.. De vlucht was enorm schokkerig, vol turbulentie, maar wel met continu uitzicht op de vlaktes van zuid Afrika en Zimbabwe, dat was erg mooi. Na een extra rondje boven de landingsbaan vanwege wat technische problemen op de grond was ik dan eindelijk op m’n bestemming.

Na het kopen van m’n visum en wel 6 paspoortcontroles werd ik opgewacht door 2 meiden van Chipangali. Het was erg wennen, want behalve de totaal andere omgeving en cultuur is de temperatuur hier op dit moment erg hoog. Sinds het vorige regenseizoen is er nog geen druppel regen gevallen en het kwik ligt op ongeveer 34° Celsius. In de nacht koelt het echter sterk af naar een graad of 15, waardoor je maar al te blij bent met je wollen deken. Gelukkig werken we overdag niet alleen. Er zijn nu 5 meiden, maar morgen komen er nog 4 bij en daarna wordt het alleen nog maar drukker.

Na een korte stop bij de supermarkt om wat koekjes en fris te halen reden we verder op een bumpy-road, (hier bekend als snelweg) naar mijn nieuwe huis voor de komende 6 weken: Chipangali Wildlife Orphanage. Jeetje wat is het hier groot zeg! Na een snelle lunch kreeg ik meteen een rondleiding over het terrein, waarbij een bezoekje aan alle dieren natuurlijk niet kon ontbreken. Ze hebben hier van alles, van slangen tot vogels en van apen tot de meest indrukwekkende van allemaal: de leeuwen en luipaarden! Wanneer je bij het hek van het verblijf gaat zitten met je hand voorzichtig tegen het hek, komen de meeste dieren naar je toe zodat je ze kunt aaien, really amazing:O

Na het voeren van de jonge dieren (‘baby time’) konden we zelf nog even een rondje lopen en om half 7 staat elke dag het avondeten voor ons klaar. Vandaag: Mac n’cheese (de oprichters zijn tenslotte Amerikanen he haha) Het eten werd gevolgd door een heerlijk kampvuur en omdat het al zo snel donker wordt (om 6uur gaat de zon onder) en de werkdagen lang en toch best zwaar zijn door de hitte, gaat iedereen rond een uurtje of 9 naar z’n huisje. Hier wordt vaak nog even geschreven in het reisdagboek, waarna vervolgens de lichten uit gaan en je in slaap valt met het geluid van krekels, wat vogels en soms een brullende leeuw….

Dag 3 – 15 september

Vandaag gingen 4 meiden naar mutopos voor een safaritocht, waardoor ik met nog maar 2 andere meiden over bleef. Er moest echter wel voor de baby’s gezorgd worden, dus ondanks dat het eigenlijk onze vrije dag was, moesten we om 8 uur klaarstaan bij de dieren. Er zijn op dit moment 3 jonge uiltjes, een eekhoorn, een nachtaapje, 6 ieniemienie schildpadjes een blauwe duiker en 3 hele schattige maar nog veel te kleine konijntjes. Met name deze laatste kosten een hoop tijd, omdat ze om de 2 a 3 uur gevoerd moeten worden (ja ook in de nacht..) Gelukkig was er ook nog wat vrije tijd over, waardoor ik voor het eerst echt goed kennis (en foto’s) kon maken met wat dieren.

Na de 2e baby time maakten we een uitstapje naar de supermarkt om wat ontbijt spullen en snacks te halen, waarna we opnieuw naar de baby’s moesten.

En na het avond eten had ik dan eindelijk mijn wifi code om verslag te doen van mijn eerste dagen hier J

Oke, het kort houden van reisblogs is duidelijk niet mijn ding, maar ik zal m’n best doen bij de volgende! (A)

Groetjes vanuit het mooie Afrika!

ps vergeet niet ook de fotos evente bekijken!:)

Reacties

Reacties

Amely

Wauw!!! Klinkt geweldig allemaal zeg :) Begint goed iig. Genieten daar. En zo lang is het niet hoor ;) leuk om te lezen!!

Marit

Awesome! Ben benieuwd wat je allemaal gaat meemaken :)

Jannie

Leuk zo mee te kunnen reizen met je! Fijn dat je er bent en een redelijk goede reis hebt gehad. Ben benieuwd naar foto's. Liefs van ons viertjes!

Geert

Hoi Anne, ziet er goed uit, ik zal zo je nieuwe foto's uploaden als je ze stuurt, we appen! xx Geert

Jeffrie & Monique

Hi Anne, wat een avontuur zeg!! Heel veel succes en vooral plezier! We zullen je dagboek volgen :-) liefs van ons Xxx

Nadieh

Super leuk Anne! Veel plezier!

Els van Dijk

Leuk Anne! Heel veel plezier!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active